Pengikut YangDiapaksaUntukMengikut

Selasa, 14 Jun 2011

Didenda pumping dan tulis "hardworking" seratus kali

Selasa mlm Rabu.Hari tuh hari yg paling akuh ambil mudah sekali mengenai homework.Time prep malam, aku tidak usik langsung homework yang diberikan oleh cikgu-cikgu yang mahukan akuh berjaya satu hari nanti.Ini gara-gara aku berbual kosong dengan member-member akuh kat dalam kelas.Sambil diperhatikan budak-budak perempuan yg kusyuk menyiapkan kerja rumah.Aku rasa dalam hati diaorang mesti berkata "F**k boys are spending their time with talking about blue colour story".

Malam tuh,lepas je rowcall, akuh terus campak beg dan terus light off dan tidor.Padahal aku tahu yang betimbun homework  dlm beg colour pink aku yg masih belum disiapkan..Arh, mahpus pegi!!!!!!bisik akuh kat bantal yang di letakkan kat atas muka akuh..ZZZZZZzzzzzzzzzz............

Esok pagi, time akuh on the way ke kelas sambil diperhatikan perempuan-perempuan dri jarak jauh yg tergila-gilakan akuh(hiperbola).Dalam hatikuh berbisik "ape pat0t guwa buat ni?bnyak keje x siap lagi.Nahas guwa nnti".40saat kemudian tibalah akuh dikelas sambil menayakan member2 akuh sama ada diaorang dah siap ke belom.Aku cuak time tuh sbb member2 akuh smua dah siap.Akuh melihat tingkap smbil berkata "patutkah akuh terjun".

Tiba-tiba kedengaran bunyi kasut tumit tinggi.Rupa-rupanya cikguku.Beliau menanyakan siapa yg masih belum siap lagi keje yg beliau berikan smalam.Aku mengangkat tangan sambil buat muka mintak belas kasihan.Tapi akuh sedar yg muka akuh time tuh bkn minta belas kasihan, tapi mintak belasan tapak kaki.

cikgu : Ashjack,pump ping lima puluh kali.
akuh : ehmmm.....ok okay cikgu..
budak sekelas akuh : hahahah...buuuuuuuuuuuuuuuuu...............kehkehkeh...


Setelah selesai melakukan aksi menarik tersebut, aku kembali ke tempat akuh semula.Aku tau mesti ramai yg menyesal sebab ketawakan akuh.Apa?diorang ingat aku x boleh pumping apa?Ini Ashjack arr.....Sentiasa boleh.

Lepas Rehat

Aku duduk kecuakan  di bangku putihku disebabkan guru yg akan masuk lepas ni ialah cikgu yang berikan akuh homework yg sudah seminngu beliau berikan,tapi akuh masih tidak menyiapkannya lagi.Bila aja guruku itu masuk ke kelas,dia terus menanyakan siapa yg masih belum siapkan kerja yg beliau berikan minggu lepas.Aku mengangkat tangan smbil berdiri.Bilaku menoleh saja ke belakang,baruku sedar bahawasanya aku sorang sahaja yg berdiri.Cikgu akuh suruh akuh amik sehelai kertas dan sebatang pen dan disuruhnya akuh duduk di luar kelas untuk menulis seratus perkataan yang mana maksudnya begitu mendalam.Iaitu "hardworking".Time akuh duduk buat keje tuh kat koridoor sorang, segan giler bai.Awek2 yg mana lalu lalang kat situ smuanya pakat gelak kat akuh.Jatuh saham akuh buat kali kedua untuk hari tuh.





*Pengajaran: Buat homework kalau takot kena denda.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan