Pengikut YangDiapaksaUntukMengikut

Rabu, 15 Jun 2011

Kisah pelik zaman budak dulu.

Aku tak tau ape yang nak dipostkan untuk kali ini.Setelah beberapa kali memikirkannya,barulah keluar sebijik mentol kat kepala akuh.Macam ni situasinya :
 *jangan pikir aku berok ni pulak

Kali ini aku nak cerita time akuh masih mentah lagi(zaman belum ada jati diri).Aku dulu masa budak-budak dulu suka sangat buat benda yang pelik-pelik.Benda tuh kalau kalau korang pikir-pikir balik, mesti korang kata
"la....awat la bodo sangat akuh ni".
Ingat akuh x tau apa?Mesti ada punya arr...Kali ini aku nak cerita kisah akuh .

Perangai pelik aku pertama ialah dulu-dulu kalau dok naik kereta ke bas ke motor ke.Setiap perkataan yang akuh nampak tepi jalan semuaya akuh baca.Means cakap sorang-sorang la...Signboard la,nama kedai la,Shell la macam-macam la.
"Kedai Pecah Lemak,Stesyen Minyak Shell, Ipoh 14 Kilometer, Kenderaan berat masuk kiri, Rumah Urut Lim"  Kalau ingat balik mesti akuh ketawa sorang2..Hahah..

Perangai pelik akuh kedua ialah dulu-dulu time akuh darjah enam.Masa tuh akuh dah pandai bawa motor.Siap beli helmet  "KHI" lagi.Hari first je beli helmet tuh,ters je akuh pakai helmet tuh sambil bawa motor tuh pegi tempat tuisyen akuh.Padahal tempat tusyen akuh belakang rumah akuh je.Sekarang baru akuh sedar mesti orang yg tengok aksi akuh time tuh mesti gelak kat akuh...sumpah malu!


Perangai pelik akuh ketiga.Dulu-dulu akuh suka sangat buat rambut trojan pastu pakai gel yg kasi keras tuh.Aku pikir aku kacak arr buat cam tuh(maklumlah ikut trend budak2 zaman tu).Padahal macam burung belatuk !!!Apelah akuh ni?itu pon x boleh pikir ka?sumpah bodo time tuh.



Memang x boleh belah btul!!!da lah,cukup arr tiga isi je.Nanti x pasai-pasai korang gelak lebih-lebih kat aku pulak.

*Cuba korang ingat balik ape yg korang buat dulu sampaikan kalau korang ingat korang akn kata "awatla bodo sangat akuh time tu"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan